GBC layout Klossexpo 2023

Tenkte å komme med et ønske til arrangørene om at vi klarer å få til en runde med bord til GBC. Dette for at min skyttermodul og en annen bro skal bli vist frem på best mulig måte. Jeg vet ikke hvor mange meter vi trenger, men vi må også ha plass til å stå inne i den og jobbe. Vil tro at vi bør kunne få til noe tilsvarende som på PKH 2023. Jeg bør etter planen fylle 3 bord alene, minimum 2 bord.

Jeg kommer med det samme som på PKH 2023 for de som var der, i tillegg til noe jeg glemte hjemme og nye moduler.

• Skytter v2
  • Skytter v1
  • PKH 2022 Workshopmodul
  • Ballrenne
  • Teller
  • Stepper (mulig x2)
  • Enkel belteløfter (mulig x2)
  • Tog
  • Ballmater for folk å legge baller som havner på avveie inn i loopen igjen

Og Johannes har med seg en loop

4 Likes

3, sannsynligvis 4 bord her. prøve å huske hva jeg har
Gjør det enkelt jeg. Mesteparten av dette, pluss kanskje noe til jeg har glemt eller bygd i etterkant.

3 Likes

Vi bør klare minst 8-9 bord, og det bør i såfall være mulig å lage en firkant av det, med arbeidsplass i midten.

3 Likes

Jeg har to moduler.

2 Likes

Har med meg mine 2 moduler:

Vannnhjulet
PKH 2022 (23?) workshop-modul

tilsammen ca 70-80 cm.

2 Likes

Tror vi tar med ca. 3 meter. :thinking:

3 Likes

Melder fra på vegne av Claire Hutchinson:
ca 1-1,5 meter lengde GBC

2 Likes

Har med 4-5 stk

2 Likes

GBC Loop fra Klossexpo 2023. https://www.youtube.com/watch?v=bSY_7eur0m8

Noe sånt “skulle” den ene modellen min sett ut som. Men “trommelen” holdt i ca 5 minutter på KlossExpo. Man ser tydelig svaien…her må det enten forsterkes eller "andre løsninger (aluminiums kryssaksling…eeeek) til.

1 Like

Det er ikke mulig med flere og kortere akslinger i tillegg? Eventuelt sette den i spenn?

Kanskje fylle hele akslingen med 2x2 rund? Da kan du kanskje også fjerne alle 2x2 klossene ytterst og spare vekt.

Gode forslag begge to der. Blir nok en versjon to med forbedringer der. Må uansett bygge “trakten” (som ikke er på work-in-progress bildet) hvor ballene kommer inn i tubene på på nytt…den pulveriserte seg selv under Klossexpo reparasjon.

Jeg ville nok vurdert noe basert på Technic, Liftarm, Modified Frame Thick 3 x 19 Open Center

Item No: 67491