Warning
For dere som er LEGOavhengige, se bort, dette er ikke beregnet for sarte øyne

Jeg stakk innom Extra Leker i Tromsø i går ettermiddag og da var det mange tomme hyller å se. Men det var noe som stod ute på "tilbudsplassen" enda. Men det gledelige var jo at jeg så at butikkbetjeninga kom kjørende inn med tre paller med uåpnede LEGO kartonger (altså slik at man ikke kunne se selve settene).
Fant derfor ut at jeg heller skulle komme tilbake når de var ferdig pakket ut.
Kom dit i ettermiddag i dag og da var de akkurat såvidt ferdig, de holdt på å sette prislapper på de siste settene de skulle sette ut og de tre pallene var tomme

Alle hyllene var nå proppfulle av LEGO. Faktisk mange nyheter også. Det morsomste var jo at jeg hadde vært på noen andre butikker dagen før og hadde en god aning om prisnivået. På Extra Leker var det VELDIG mange sett på tilbudspris!! Jeg holdt på å gå berserk. Men klarte å stoppe meg selv og endte opp med ett (sansynligvis siste) sett av 8653 Enzo Ferrari 1:10 til kroner 799,- (tror orginalprisen er 999,-).
Og så kjøpte jeg ett tredje sett med 4886 Designer sett til 399,- (har to fra før). Men jeg såg også ett par av de store slottene i Knight serien til rundt 200kr billigere en prisen i katalogene (som de andre butikkene holder seg til)!! Pluss en masse andre sett til redusert pris.
Dette er helt sikkert ett julestunt fra Extra Leker, og mens jeg plukket settene og var på vei ut overhørte jeg de to av betjeningene som stod å stablet varer at de sa at Viking settene gikk unna som varmt vetebrød på en kald vinterdag. De hadde fyllt opp hyllene helt i går og den seksjonen med Viking sett var den eneste som fortsatt såg litt skrantet ut i dag...
Sånn bare til info...
Kansje vi kan bruke denne tråden i fremtiden til å varsle om gode tilbud og for å varsle om ankomne nye sett i butikker?