Etter vel ett år med bygging og planlegging begynner jeg å se en ende på en layout som jeg har kalt Dragefjellet. Det er middelaldertema og den blir på ca 80 cm ene veien og vel 3 meter andre veien. Det har vært mye prøving og feiling, lengre perioder hvor jeg ikke har fått bygget noe og et utall ideer underveis hvor noen har gått greit å realisere, andre har måttet endres og atter andre forkastes.
Opprinnelig plan var å stille den ut på årets PKH, men det skar seg av mange grunner hvor de to viktigste var at jeg ikke hadde mulighet til å komme meg avgårde og at bare vel en tredjedel av modellen var ferdig

Intensiv bygging i sommer (noen fordeler med å bo i nordnorge må det jo være, en er at det er ikke noe problem å ha en innesommer med god samvittighet) gjør at hele grunnflaten er ferdig og alle bygninger er ferdige. Det som gjenstår er noen av de viktige detaljene: folk, dyr og planter samt noe finpussing av terreng.
Dette er bare et lite utdrag. Veien og delen av fjellet her var det første jeg bygde, allerede i mai i fjor. Hele layouten kan etter planen beskues på PKH 2021.
Og så beklager jeg at bildet absolutt vil legge seg sideveis, det er for sent på kvelden til at jeg gidder å forske mer på hvordan jeg skal rette det
:
Dragefjellet utdrag.jpg [ 133.66 KiB | Vist 1712 ganger ]