Hei!
Jeg heter Ingunn, født i 1980 og bor i Sandnes, Rogaland.
Lego var en stor del av oppveksten min. Min bror og jeg var heldige og hadde tilgang på ganske mange klosser (syntes vi selv på den tiden) og de har sett MYE bruk gjennom årene.
Interessen har siden den tid alltid vært der. Det har blitt kjøpt ett lite sett nå og da, Legohyllen har alltid blitt svingt innom når jeg har vært i leketøysbutikker, og jeg har alltid vært førstemann til å melde meg hvis nevøen eller en yngre slektning trengte hjelp til å bygge opp julegaven (selv om det som regel har endt med slosskamp mellom meg, far og min bror som er minst like ivrige).
Mangel på plass har også gjort sitt til at det ikke har blitt noe alvor av samlingen, pluss sikkert ett snev av vrangforestilling om at penger ikke skal brukes på "ufornuftige leketing".
I oktober i fjor var jeg heldig nok til å overta huset etter mine besteforelde, og har derfor noen kvadrat ekstra å boltre meg på. Har vel strengt tatt enda ikke plass til for mye Lego, men har konkludert med at jeg bare får finne en plass ett eller annet sted i huset (Lego på badet? Trenger jeg egentlig hele kjøkkenbenken til kjøkkenting?).
Før jul ble det derfor innkjøp av Camper Van fra Outland nettbutikk. Da den tok litt lang tid å få levert ble det trøstekjøp av Bennys Spaceship. Bygging av det trigget minnene om den gamle Legoen - det meste Classic Space sett - som ble hentet hos mine foreldre, sortert og så bygget opp så godt det lot seg gjøre. Sist men ikke minst fant jeg Millenium Falcon på tidbud, og den kunne jeg nå ikke gå forbi...
Ser interessen går mest mot Ideas set, SW og en del Creator Expert. Prøver å overtale meg selv om at jeg ikke har plass til Modular husene, selv om de nå ser utrolig flotte ut... Frykter dette fort kan bli dyrt!
Ellers er jeg veldig interessert i film, TV, musikk og bøker. Liker også godt håndarbeid, i tillegg til å være glad i friluftsliv. Blir som regel en grei balanse mellom innetimer og utetimer i løpet av ett år.
Kjekt å finne ett forum og samlingsted for andre entusiaster! Gleder meg til å delta fremover