herman :
HenrikLego :
Det brukes et stoff som heter Hydrogenperoksid (3%) som her i Norge er svindyrt.
Hydrogenperoksid er kraftige saker, og brukes bl.a. til å etse kobber.
Jeg anbefaler labfrakk, kraftige gummihansker, støvmaske, og å jobbe et sted med god lufting, nær en dusj, men langt unna åpen ild.
KTP Komet selger hydrogenperoksid i fornuftige mengder.
http://www.kptkomet.no/produkter/no_kje ... /835300-4/Stoffet er også å få på 25 kg. plastdunker på steder som selger kjemikalier.
Hydrogenperoksid har begrenset holdbarhet, stoffet spaltes spontant til vann og hydrogen.
Det er ikke lov å selge det til tannbleking, da må du først til behandling hos tannlegen.
Du bør lese det KPT komet skriver om holdbarheten, det er stikk motsatt av det du påstår om spontan spalting.
Men det er en sterk oksidant og blandet med andre kjemikalier så reagerer det fort, les bombe...
Jeg kjøpte 35% fra UK til dette formålet, men det var før Breiviken slo seg løs og da ble slikt mye strengere.
Jeg tviler sterkt på at man får kjøpe sterkere enn 3% uten problemer nå.
Rensevæsken for linsene mine inneholder 3%, så det er jo et alternativ til apoteket. Tror ikke det er så mye annet oppi der.
Den 3% er helt ufarlig å få på fingra, i øynene svir det endel i et par sekunder bare. 35% på fingra så ble de umiddelbart hvite.
Den blandingen man satte i sola funka den, men bobla noe voldsomt av det frigjorte oksygenet.
Så det var litt jobb å holde skummet unna så sola slapp til.