Dette er jo en gammel tråd men jeg slenger nå inn litt av hvordan jeg gjør det med sortering og oppbevaring:
Selv sorterer jeg etter alle mulige måter: Noen brikker blir sortert kun etter type, noen blir sortert etter farge, andre blir sortert etter type OG farge...
Noen blir bare slengt sammen med andre som ligner som jeg har veldig lite av (Bionicle deler for eksempel).
Noen deler har jeg så mye av at jeg bruker flere sorteringsmetoder: 2x klosser i hvitt og rødt har jeg i egne 31L hammarplast esker. Mens resten er i en større 50Liters plasteske. Tan, hvit, lbg og dbg 1x klosser har jeg også mye av i hver av de typene og de er i hver sin 15L boks (kun den hvite er full). Esker som ikke er full har jeg tatt av lokket av slik at jeg kan stable de andre oppå og dermed tar det mindre plass.
Har vel nå etterhvert lagt meg på en standard med Hammarplast SmartStore nr 10, 14 og 15 (som jeg ser Morty også bruker). Men har også noen andre esker av forskjellig art.
Men de sorterings boksene som jeg liker best er
Raaco 250/8-2 og
Raaco 250/24-1. Disse bruker jeg til alle de små delene.
Men så til ett spørsmål:
Hvordan skal man sortere/oppbevare minifigs? "Parterer" dere dem i føtter, kropp, hode, parykker og utilities? Eller oppbevarer dere dem bare i en stor eske hvor de er alle satt sammen? Noen gode tips her? Husker aj-ml hadde en slik eske med flere rom for en del minifigs slik at det var lett å sette de i sammen på utstillinger osv....