Brikkelauget

for norske LEGO-entusiaster
Dato/klokkeslett: 2017-11-21 05:08:03

Tidssone UTC + 1 time

Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: LUGBULK - et unikt tilbud til medlemmer!
InnleggSkrevet: 2010-05-10 22:54:03 
Brukerens avatar

Styret
En av de gode grunnene til å være medlem i Brikkelauget er at LEGO tilbyr medlemmer av LEGO-klubber som oss å bestille klosser i større mengder direkte. Prisene er tildels svært gunstige, og bestillingen organiseres gjennom klubben.

Noen begrensinger på disse klossene finnes det, og de kanskje viktigste er:

- det er bare mulig å bestille "aktive" klosser (dvs. klosser i bruk for tiden - aka. finnes på lager)
- det er ikke lov å videreselge det man kjøper i LUGBULK
- de må bestilles i grupper delelig på 50, såfremt de ikke koster mer en DKK 10 pr. stk. (vi her i Brikkelauget har forøvrig en fin web-applikasjon på dette som gir oss mulighet for å justere oss inn til riktig tall tilsammen) (dette har blitt endret siden, så se oppdaterte regler)
- det er begrensing for gruppa på totalt antall forskjellige klosser og totalbeløp pr. person (beløp pr. pers. lå for 2014-bestillinga på DKK 1600, og en bestillingsrunde i løpet av året)
- alle som er med på ordningen må oppgi navn, adresse og e-post til LEGO. Videre kan hver person KUN være LUGBULK-registrert i én klubb, selv om man er medlem av flere.

Se forøvrig flere detaljer i denne gamle postingen - en del av talla er gamle, blant annet får vi nå lov å handle for større beløp! :D
(Reglene er endret siden den gangen, så se oppdaterte regler her)

For å ta del i denne ordningen må du betale medlemskontigent. For å være sikre på at innbetalinger blir registrert på en riktig måte må det oppgis fullt navn, adresse, fødselsdato og brukernavnet som du bruker på forumet. Send så en e-post til medlem(alfakrøll)brikkelauget.no om at du har betalt medlemsavgift!
Påmelding og mer informasjon om LUGBULK

Vi er nå (altså november 2015) i gang med påmelding for 2016 - så meld dere på snarest! Frist 14.desember 2015!

aj-ml

Sist endret av OsteHovel den 2015-11-22 19:10:01, endret 8 ganger.
Oppdatert tall og påmelding

Rapporter dette innlegget
Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Re: LUGBULK - et unikt tilbud til medlemmer!
InnleggSkrevet: 2010-08-25 10:24:26 

Medlemmer
Som ny bruker og medlem kjenner jeg ikke dette tilbudet.
Hvor får jeg mer info ?

Ser også at fristen var 1.juni.
Kommer det et nytt slikt tilbud snart ?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2010-08-25 10:43:11 
Brukerens avatar

Styret LEGO Certified Professional
Det viktigste man må vite om LUGBULK-programmet står egentlig i denne tråden (samt den andre som det ble pekt mot). Tekniske detaljer om selve bestillingsprosessen finner man i "Spesielle tilbud"-forumet som kun er tilgjengelig for registrerte medlemmer (altså deg også, fom. nå :)). Si ifra om du vil være med i programmet (dvs. at du godtar betingelsene) så får du mulighet til å bestille neste gang, trolig i mars.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2010-12-02 13:33:15 
Brukerens avatar

Vi er snart igang med 2011-runden (det blir altså kun én runde i 2011). Husk å melde deg på snarest!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2011-02-28 10:54:25 
Brukerens avatar

En liten oppdatering - det ser ut som at følgende regel ble borte i klipp-og-lim-prosessen (nå skal alt være oppdatert), men den er ganske viktig så det er greit med eget innlegg:

- AFOLs can only order in one LUG and not order in several LUGs even if they are member of more than one LUG.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-10 21:57:52 
Brukerens avatar

aj-ml skrev:
En av de gode grunnene til å være medlem i Brikkelauget er at LEGO tilbyr medlemmer av LEGO-klubber som oss å bestille klosser i større mengder direkte. Prisene er tildels svært gunstige, og bestillingen organiseres gjennom klubben.

Noen begrensinger på disse klossene finnes det, og de kanskje viktigste er:

- det er bare mulig å bestille "aktive" klosser (dvs. klosser i bruk for tiden - aka. finnes på lager)
- det er ikke lov å videreselge det man kjøper i LUGBULK
- de må bestilles i grupper delelig på 50, såfremt de ikke koster mer en DKK 10 pr. stk. (vi her i Brikkelauget har forøvrig en fin web-applikasjon på dette som gir oss mulighet for å justere oss inn til riktig tall tilsammen)
- det er begrensing for gruppa på totalt antall forskjellige klosser og totalbeløp pr. person (beløp pr. pers. lå for 2012-bestillinga på DKK 1500, og en bestillingsrunde i løpet av året)
- alle som er med på ordningen må oppgi navn, adresse og e-post til LEGO. Videre kan hver person KUN være LUGBULK-registrert i én klubb, selv om man er medlem av flere.

Se forøvrig flere detaljer i denne gamle postingen - en del av talla er gamle, blant annet får vi nå lov å handle for større beløp! :D

For å ta del i denne ordningen må du betale medlemskontigent på kr. 100 pr. kalenderår til konto 6215 05 85444. For å være sikre på at innbetalinger blir registrert på en riktig måte må det oppgis fullt navn, adresse, fødselsdato og brukernavnet som du bruker på forumet. Send så en e-post til medlem(alfakrøll)brikkelauget.no om at du har betalt medlemsavgift og vil være med i LUGBULK-flokken!

Vi er nå (altså desember 2011) i gang med bestillingen i 2012 - så meld dere på snarest!

aj-ml

Jeg leste igjennom reglene på dette og synes det var veldig interessant, men fant ikke noe svar på:

Finnes det en oversikt over tilgjengelige deler og hva disse koster per stykk? Eller forholder jeg meg til Lego.com sin pick a brick?
Når er fristen for 2012? Juni?
Sendes det som hver enkelt har bestilt rett til hver enkelts hjemmeadresse?

Edit: så visst ikke dette:

"Det viktigste man må vite om LUGBULK-programmet står egentlig i denne tråden (samt den andre som det ble pekt mot). Tekniske detaljer om selve bestillingsprosessen finner man i "Spesielle tilbud"-forumet som kun er tilgjengelig for registrerte medlemmer"

Er det inne på den siden alt jeg lurer på står da?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-10 23:04:29 

Styret
Det er en del info som ligger inne på delen kun for betalende medlemmer. Lugbulk 2012 er gjennomført, man måtte tilmelde seg ordningen tidlig i desember for å kunne være med. Man må være betalende medlem før man kan tilmedle seg ordningen. Det er en flott ordning som jeg setter stor pris på. Så hvis du vil være med, så anbefaler jeg å melde meg inn allerde nå og meldt din interesse for Lugbulk. Tidligere var det bestilling to ganger i året (og mulig å bestille for et mindre beløp), de siste to årene er det bare en gang i året og mulighet for å bestille for et litt større beløp.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-11 01:20:54 
Brukerens avatar

Takk for info. jeg skal bli medlem, men har bare ikke kommet så langt at jeg har sendt inn medlemskontigent. Går det forresten an å bestille togskinner gjennom lugbulk?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-11 07:36:23 

Styret
BlockbusterBoy skrev:
Takk for info. jeg skal bli medlem, men har bare ikke kommet så langt at jeg har sendt inn medlemskontigent. Går det forresten an å bestille togskinner gjennom lugbulk?

Jeg henviser til medlemsdelen når det gjelder mer detaljer om Lugbulk, og for å si det sånn ang spørsmålet ditt: Mulighetene er mange....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-11 12:33:24 
Brukerens avatar

Styret
BlockbusterBoy skrev:

Jeg leste igjennom reglene på dette og synes det var veldig interessant, men fant ikke noe svar på:

Finnes det en oversikt over tilgjengelige deler og hva disse koster per stykk? Eller forholder jeg meg til Lego.com sin pick a brick?

Siden Morty ikke svarer helt eksplisitt på akkurat dette rundt pris:
En av reglene rundt LUGBULK er at de som står utenfor ikke skal få vite konkrete priser. :shock:
Når en har meldt seg inn så får man tilgang til den nevnte webapplikasjonen, og der finnes en del priser på de brikkene vi har bestilt opp gjennom åra. De prisene gir oss ofte pekepinn om kommende prisnivå, selv om ting kan endre seg. Det vi kan si er at LUGBULK som regel er billigere enn det meste på bricklink og lego.coms P@B, og helt klart gjør dette til en stor medlemsfordel her i Brikkelauget....
- og ja, skinner har vært med på levering i en tidligere runde, ny bestilling vil dog kreve at flere av oss nok en gang vil ha dem :)

aj-ml

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-11 14:15:39 

Medlemmer
Når er det realistisk å sette igang med en ny runde med bestilling, har skjønt at dere akkurat har fått bestillingen for forige bestilling. Gleder meg masse til å ta del i dette opplegget. Hilsen steinar

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-05-11 16:01:54 

Styret
Henviser deg til medlemsdelen av forum hvor jeg har skrevet litt om det :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-09-30 20:20:17 

Medlemmer
Det her må jeg bli med på :D Har betalt for medlemskap idag, så skal melde meg på til neste bestilling.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-09-30 20:30:10 

Styret
lego-andreas skrev:
Det her må jeg bli med på :D Har betalt for medlemskap idag, så skal melde meg på til neste bestilling.

Jeg gjør generelt oppmerksom på at en av reglene fra LEGO er at man må være 16 år for å delta. Jeg vet ikke din alder og du trenger heller ikke å skrive det her, men skriver det kun så det skal komme klart fram :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-10-26 09:37:56 
Brukerens avatar

Medlemmer
Er det mulig å sette seg opp på liste for neste bestilling allerede nå?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-10-26 09:41:54 
Brukerens avatar

Ja (du er herved påmeldt). For å ikke forstyrre denne tråden, vennligst send slike forspørsler direkte til meg i framtida. Altså, det gjelder evt. andre som vil være med på opplegget og som ennå ikke er påmeldt :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-11-21 19:34:54 
Brukerens avatar

LEGO-ambassadør
Hvordan kan det være, at jeg (som ikke-betalende medlem) kan følge med (endda skrive) i denne tråd ???
Og tilmed få adgang til disse oplysninger;
aj-ml skrev:
[size=110][b]Se forøvrig flere detaljer i denne gamle postingen - en del av talla er gamle, blant annet får vi nå lov å handle for større beløp! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2012-11-21 20:33:53 
Brukerens avatar

Dette er en infotråd for folk som ikke er medlemmer og vil evt. bli det.
Det at ordningen finnes er vel ikke hemmelig, men detaljene om den nåværende runden diskuterer vi bare i den lukkede delen (og prisene blir da kun synlige til de som faktisk er med i LUGBULK-ordningen)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2014-11-20 15:38:29 
Brukerens avatar

Medlemmer
Påmelding for LUGBULK 2015 er i gang og må være gjort innen 15.desember.
Man kan i år som i fjor kjøpe for max 1600 DKK og det er ingen kjøpeplikt såfremt du ikke har noe i "handlekurven" din når siste dato for bestilling blir gjort.

For å få tilgang til påmelding må årets medlemkontigent være innbetalt før 15.desember 2014

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2015-11-22 17:41:16 

Medlemmer
blir det noe Lugbulk for 2016??

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
 Svar på emnet  [ 27 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

Du kan opprette nye emner i dette forumet