Brikkelauget

for norske LEGO-entusiaster
Dato/klokkeslett: 2018-10-18 18:25:23

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Svar på emnet  [ 529 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Gode tilbud - diskusjonstråden
InnleggSkrevet: 2018-02-09 00:50:27 

Medlemmer
Ser på plasseringa av 4 av dei som er i nærheiten av meg her i Oslo, desse stemmer veldig overeins med gamle Kosmoz-butikker.
Linderud
Storo
Metro
Strømmen

Det interessante er at dei same butikkene mangler i oversikten på kosmoz sine sider så då er vel kun butikken på Strømmen den som kan ha meir inne enn minimumskvantaet av lego.

Rapporter dette innlegget
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-09 01:03:16 

Medlemmer
Utvalget varierer fra butikk til butikk.
Om butikken på Strømmen fortsetter som før, så vil de føre en god del mer en standarutvalget

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-09 08:48:59 

Medlemmer
jankee skrev:
Ser på plasseringa av 4 av dei som er i nærheiten av meg her i Oslo, desse stemmer veldig overeins med gamle Kosmoz-butikker.
Linderud
Storo
Metro
Strømmen

Det interessante er at dei same butikkene mangler i oversikten på kosmoz sine sider så då er vel kun butikken på Strømmen den som kan ha meir inne enn minimumskvantaet av lego.

Har ikke den på Storo en del sett også? Mener det var der jeg var å handla i forbindelse med "5 sett til 50%kampanjen" i fjor (dessverre ikke sett noe til den kampanjen i år :( )

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-09 14:07:46 
Brukerens avatar

Medlemmer
tosca skrev:
skybert80 skrev:
tosca skrev:
Ny leketøyskjede med over 30 butikker åpner i disse dager og de vil ha minst 25% på Lego fra 9-11 februar.
Spennede å se av "minst" betyr...... Kan vi håpe på skikkelig gode tilbud? :lol: :lol:

http://www.lekia.no/

Hva er det for en hobby-kjede som ikke åpner butikker i Bergen eller Trondheim?? Skandale!

I Trondheim har man jo Smallbricks. Trenger man flere da :lol: :lol: :lol:

Så sant, så sant ;)
Hehe :p

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-10 17:26:13 
Brukerens avatar

Medlemmer
Lekia på CC Vest hadde bra utvalg (mange store Creator Expert) og veiledende priser. :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-10 17:49:09 

Medlemmer
Don skrev:
jankee skrev:
Linderud
Storo
Metro
Strømmen

Har ikke den på Storo en del sett også? Mener det var der jeg var å handla i forbindelse med "5 sett til 50%kampanjen" i fjor (dessverre ikke sett noe til den kampanjen i år :( )

Lenge sidan eg har vore der, var ein periode dei hadde ein del fleire sett enn vanlige butikker hadde, men arealmessig er ikkje butikken så veldig stor så det kan vere at dei har redusert lego-volumet.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-02-12 09:57:30 
Brukerens avatar

Medlemmer
jankee skrev:
Don skrev:

Lenge sidan eg har vore der, var ein periode dei hadde ein del fleire sett enn vanlige butikker hadde, men arealmessig er ikkje butikken så veldig stor så det kan vere at dei har redusert lego-volumet.

Sist jeg var innom butikken på StorO hadde de flyttet LEGO lengre frem i butikken, satt av mer plass enn tidligere, og de hadde bl.a. mange Arcitecture-sett.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-10 00:00:15 
Brukerens avatar

Medlemmer
Sitat:
20% på Lego hos TRU i dag og i morra, enkelte sett er jo lavere enn veiledene i utgangspunktet så da blir det mer enn 20% i praksis:
70620 NINJAGO City til 1958kr

Noen som har en TRU i umiddelbar nærhet (nærmeste for min del er ca 6 timers kjøring hver vei) som kunne tenke seg å kjøpe denne, og fortrinnsvis ta den med til PKH? VIPPSer kjøpesum umiddelbart om noen kan. Send PM.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-10 22:21:37 

Medlemmer
MrCradock skrev:
Jeg ser at Ringo Askim er en del av denne 25 %-dealen som Kozmos kjører nå. Jeg har vært der en del opp gjennom årene og de har jevnlig hatt større utgåtte sett stående. Ikke lenge siden de hadde Sea Cow, Opera House etc. 7938 (Passenger Train) gikk ut av produksjon i 2014, dette hadde de 3 stk av for ett år siden. Så her har man muligheten til å gjøre noen gode funn :)

Det er en grunn til at de har mange utgåtte store sett :roll: Broderen var der i stad og spurte om det var 25% på alt i butikken; ja bortsett fra alle de store lego settene :?
Det hadde visstnok blitt for dyrt for de, vil tro det koster å ha sett på lager i mange år før de blir solgt også :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-12 12:11:21 
Brukerens avatar

Medlemmer
Mener det står noe sted i markedsføringslover at man ikke kan unnlate produkter uten at det er skriftlig kommunisert i forkant av kampanjen.
Det er bare å krangle på det i butikken, og være påståelig på at de taper et helt salg hvis de ikke går ned i pris.

Don skrev:
MrCradock skrev:
Jeg ser at Ringo Askim er en del av denne 25 %-dealen som Kozmos kjører nå. Jeg har vært der en del opp gjennom årene og de har jevnlig hatt større utgåtte sett stående. Ikke lenge siden de hadde Sea Cow, Opera House etc. 7938 (Passenger Train) gikk ut av produksjon i 2014, dette hadde de 3 stk av for ett år siden. Så her har man muligheten til å gjøre noen gode funn :)

Det er en grunn til at de har mange utgåtte store sett :roll: Broderen var der i stad og spurte om det var 25% på alt i butikken; ja bortsett fra alle de store lego settene :?
Det hadde visstnok blitt for dyrt for de, vil tro det koster å ha sett på lager i mange år før de blir solgt også :roll:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-16 12:31:05 
Brukerens avatar

Medlemmer
Jacopyright skrev:
Doble VIP-poeng på S@H ut mars! :D
(unntatt for den store Millennium Falcon)
Får også med en påskeharemann så lenge lageret rekker...

Er det mulig. Skulle bestille SaturnV og noen småting og har latt det vente i påvente av 2xVIP, hvorfor ikke liksom. Sjekket "BUY"seksjonen til brickset men det står det bare GWPsettene. La derfor inn en ordre på raketten i går da jeg ikke gadd å vente lengre siden raketten skal være en familieaktivitet i påsken.. Så er det 2xVIP fra i dag... ARG! Prinsipper....

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-16 12:38:03 
Brukerens avatar

Medlemmer
Chilis skrev:
Jacopyright skrev:
Doble VIP-poeng på S@H ut mars! :D
(unntatt for den store Millennium Falcon)
Får også med en påskeharemann så lenge lageret rekker...

Er det mulig. Skulle bestille SaturnV og noen småting og har latt det vente i påvente av 2xVIP, hvorfor ikke liksom. Sjekket "BUY"seksjonen til brickset men det står det bare GWPsettene. La derfor inn en ordre på raketten i går da jeg ikke gadd å vente lengre siden raketten skal være en familieaktivitet i påsken.. Så er det 2xVIP fra i dag... ARG! Prinsipper....

Typisk. Hvis ordren ikke er ferdigbehandlet, så kan det jo hende du kan avbestille og så bestille den på nytt? Ring kundeservice?
Men det er jo "bare" snakk om 70 kr, da... ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-16 13:18:15 
Brukerens avatar

Medlemmer
Jacopyright skrev:
Typisk. Hvis ordren ikke er ferdigbehandlet, så kan det jo hende du kan avbestille og så bestille den på nytt? Ring kundeservice?
Men det er jo "bare" snakk om 70 kr, da... ;)

Ja, nei, pakken er jo (selvsagt) sendt ut i rekordfart så.. Jaja :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-20 15:14:42 
Brukerens avatar

Styret
Siterer fra gode "tilbud-tråden":
kletvoldlego skrev:
På OBS City Syd, Heimdal, har de igjen ca 50 esker med Classic LEGO 10704 til kr 198,- pr eske lørdag 17. mars. Normalpris er rundt kr 400,-. Ble tidligere tilbudt for kr 249,- som en del av et COOP medlemstilbud. Prisen har vært den samme siden medlemstilbuddet men er nå nedsatt til kr 198,-.
Inneholder 900 små og store deler med en vekt på 910 g. Kr 0,22 pr del, lidt mindre pr gram.

Men av en eller annen grunn har ikke dette medlemstilbud truffet medlemmene i COOP. Skyldes det at folk blir skuffet når de åpner denne "store" eske og ser at den kun er knapt halvfull med LEGO? Eller er esken simpel hen for "stor" for folk flest? Blir det en for "stor" gave å gi bort?

Men hvorfor pakker bedriften LEGO sine klosser i en eske som er dobbelt så stor som det faktiske innhold?
Det blir mye luft som transporteres rundt i verden - i praksis en halv container hver gang en truck kjører ut fra LEGO sine fabrikker. Og det må jo koste LEGO noen kroner ekstra?

kletvoldlego/Mogens

Godt spørsmål - for noen år siden annonserte jo LEGO faktisk at de skulle redusere størrelsen på alle eskene sine, nettopp fordi de ønsket å spare plass (og papp). Og i en periode var det faktisk mulig å se samme sett i esker av to forskjellige størrelser i butikkene, så de gjorde som de sa. Men tydeligvis er det fortsatt slik med enkelte sett at eskene er i største laget. Når det er sagt så opererer vel LEGO, så vidt jeg har kunnet se, med enkelte standardstørrelser på eskene - sannsynligvis for at det skal bli lettere å pakke dem - så det kan kanskje tenkes at noen sett havner midt mellom to størrelser og derfor får i overkant mye luft i eskene?

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-20 16:15:48 
Brukerens avatar

Medlemmer
Eller kanskje de har et restlager de kvitter seg med :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-20 17:27:40 
Brukerens avatar

Styret
Eiker86 skrev:
Eller kanskje de har et restlager de kvitter seg med :)

...sånn bortsett fra at vedtaket om å redusere størrelsene på eskene kom i 2013, og 10704, som Mogens snakker om, er et sett fra 2017 ;)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-03-20 19:30:44 

Medlemmer
Don skrev:
Toys''R''Us Sarpsborg har en del sett til 50% denne uken, ta en titt inne på fjes for å se hvilke sett det gjelder ;)

Dette gjelder alle Toys’R’Us (og BR?) i landet, siden de Prismatch-er seg selv. Var innom Alnabru og fikk bekreftet det i dag.

Update:
Ingen problemer hos BR heller. Skaffet meg 4 veldig billige Architecture-sett i dag.
En god Lego-uke med dette på i tillegg til 40% på Coop Obs. 10 sett handlet for langt under bruktpris på Bricklink.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-04-25 07:36:34 
Brukerens avatar

Medlemmer
tosca skrev:
Smartstore 31 til salgs for kr 59,50 på Coopobs. Ser ut til at det er et nettilbud.

https://coop.no/sortiment/obs-sortiment ... Code=12504

Kjempetips! Takk! :D
Og perfekt timing: jeg hadde akkurat brukt min siste - med en kjapp tur innom Haugenstua så fikk seg sikret meg en stabel.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-04-27 13:23:11 
Brukerens avatar

Medlemmer
MrCradock skrev:
Outland selger nå 10224 Town Hall for 3999,-
https://www.outland.no/lego-exclusive-town-hall-10224

Den lå ute til 3000 om man kjøpte 10 stk, men det er borte nå. Uansett en pris som er langt lavere enn hva man er vant til. Da kan man spekulere i om settet er på vei til å bli relansert hos LEGO?

Er vel ikke første kandidat til å bli relansert - den hadde ekstremt lang levetid, så tror nok LEGO slet med å få solgt originalopplaget...

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2018-04-27 13:49:49 
Brukerens avatar

Medlemmer
Det er veldig usannsynlig at Outland ville visst om det.

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
 Svar på emnet  [ 529 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: