Brikkelauget

for norske LEGO-entusiaster
Dato/klokkeslett: 2018-10-22 01:47:22

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Svar på emnet  [ 330 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: en sånn "introduser degselv" tråd
InnleggSkrevet: 2017-01-11 18:13:59 
Brukerens avatar

Gjermund skrev:
Velkommen! Kom til Trondheim til På Kloss Hold (PKH) første helga i april - så blir du inspirert! :)

Takk for det! Jeg hadde egentlig tenk til å ta en tur til Trondheim i sommer på Body Worlds utstillingen, men kanskje jeg må vurdere én tur til!

Rapporter dette innlegget
Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-12 14:26:20 
Brukerens avatar

Medlemmer
Hei!

Jeg heter Ingunn, født i 1980 og bor i Sandnes, Rogaland.
Lego var en stor del av oppveksten min. Min bror og jeg var heldige og hadde tilgang på ganske mange klosser (syntes vi selv på den tiden) og de har sett MYE bruk gjennom årene.
Interessen har siden den tid alltid vært der. Det har blitt kjøpt ett lite sett nå og da, Legohyllen har alltid blitt svingt innom når jeg har vært i leketøysbutikker, og jeg har alltid vært førstemann til å melde meg hvis nevøen eller en yngre slektning trengte hjelp til å bygge opp julegaven (selv om det som regel har endt med slosskamp mellom meg, far og min bror som er minst like ivrige).
Mangel på plass har også gjort sitt til at det ikke har blitt noe alvor av samlingen, pluss sikkert ett snev av vrangforestilling om at penger ikke skal brukes på "ufornuftige leketing".
I oktober i fjor var jeg heldig nok til å overta huset etter mine besteforelde, og har derfor noen kvadrat ekstra å boltre meg på. Har vel strengt tatt enda ikke plass til for mye Lego, men har konkludert med at jeg bare får finne en plass ett eller annet sted i huset (Lego på badet? Trenger jeg egentlig hele kjøkkenbenken til kjøkkenting?).
Før jul ble det derfor innkjøp av Camper Van fra Outland nettbutikk. Da den tok litt lang tid å få levert ble det trøstekjøp av Bennys Spaceship. Bygging av det trigget minnene om den gamle Legoen - det meste Classic Space sett - som ble hentet hos mine foreldre, sortert og så bygget opp så godt det lot seg gjøre. Sist men ikke minst fant jeg Millenium Falcon på tidbud, og den kunne jeg nå ikke gå forbi...
Ser interessen går mest mot Ideas set, SW og en del Creator Expert. Prøver å overtale meg selv om at jeg ikke har plass til Modular husene, selv om de nå ser utrolig flotte ut... Frykter dette fort kan bli dyrt!
Ellers er jeg veldig interessert i film, TV, musikk og bøker. Liker også godt håndarbeid, i tillegg til å være glad i friluftsliv. Blir som regel en grei balanse mellom innetimer og utetimer i løpet av ett år.
Kjekt å finne ett forum og samlingsted for andre entusiaster! Gleder meg til å delta fremover :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-12 15:34:40 

Medlemmer
Hei Ingunn og velkommen :)
Kjekt å se flere fra nærområdet her.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-12 21:54:51 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen til dere begge! Her finner dere nok mye fint og inspirerende. :idea:

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-12 22:33:25 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen begge nye. Kos dere med deres gjenoppdagede hobby! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-16 10:19:53 
Brukerens avatar

Medlemmer
Siden jeg i et sjeldent anfall av impulsivitet har meldt meg på PKH2017, er det kanskje på sin plass å introdusere seg også.

Jeg heter Lise og bor litt utenfor Trondheim, trekker nok gjennomsnittsalderen her litt opp siden jeg passerte femti for noen år siden.

Jeg lekte veldig mye med Lego som barn på syttitallet, men så har det vært en lang periode uten, helt til sønnen min begynte å få en del, rundt 2011-12. I 2013 eksploderte det plutselig da jeg laget Lego påskekrim og sommerføljetong på et annet forum og fant ut at jeg heller ville ha min egen samling enn å måtte spørre om å låne junior sin.
Jeg bruker Lego mye som illustrasjon til historier. Jeg liker også å finne nye måter å bruke klossene på. Jeg bygger stort sett de settene jeg kjøper én gang for å bli kjent med klossene, og så går de inn i den store samlingen til MOC bruk. Det toppet seg litt hjemme i 2015 da jeg bygget fotballbane på "halve stuegulvet" - nå har jeg fått mitt eget rom på femti kvadrat over garasjen. Der har jeg planer om å en gang bygge den lille byen Klossevik, men foreløpig bygger jeg alt mulig annet.
Favorittseriene mine er City, Creator og minifigurer, og så har jeg en forkjærlighet for Ninjago. Jeg har også en del StarWars og gammel Lego, siden mannen min lot meg overta hele sin Lego-samling mot at han fikk kjøpe seg båt.
Jeg er en dårlig fotograf, men legger ut bilder av byggingen min stadig vekk på Instagram (samme nick som her).

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-16 10:39:21 

Medlemmer
Klossevik skrev:
nå har jeg fått mitt eget rom på femti kvadrat over garasjen.

Misunnelig!!!!

Men ellers, velkommen til galskapen.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-16 11:03:29 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen alle nye :)

Supert at du har fått kommet deg inn her Klossvik :)
Synd fotballstadioen er demontert, men rallybana er jo like super :)

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-16 12:58:34 

Medlemmer
Velkommen, alle nye!

Vi er flere kvinner her fra før av, selv om dere fort ser at det kan være litt mer menn her :D

Klossevik/Lise - Jeg har også en forkjærlighet for Ninjago, og min plan er etterhvert å få bygd noe derfra. Men så blir det innimellom litt tidsproblemer, da. Håper du stiller med noe på utstillingen, i det minste på den "obligatoriske" mini-konkurransen! Du kommer til å få mye moro og det er et Pang! rett inn i Brikkelauget! :-D

Jeg står ved Friendsutstillingen hvis du trenger noen å prate med!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-16 13:19:55 
Brukerens avatar

Medlemmer
Takk for velkomsten! :D

KlippOgLim, jeg har allerede bygget ferdig det lille obligatoriske deltakerbidraget til PKH - litt ivrig der. Jeg er blitt oppfordret til å ta med racerbanen min, men om det ikke blir den, skal det i hvert fall bli noe annet!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-17 17:47:05 

Styret
Hyggelig med flere jenter her. Velkommen. Håper vi sees på PKH

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-20 11:00:33 

Howdy

Da var visst jeg medlem her også.

32 år fra Buskerud (Nedre Eiker).

Har hatt en stor kasse med lego på loftet siden jeg var 5-13 år. Rydda og satt meg litt ned med den for 6 uker siden.

Siste 6 uker har bestått i innkjøp av mange nye sett og en haug med lego fra finn.no og bricklink. Tatt helt av her nå og håper å kunne bygge MASH 4077 campen i lego snart.

Detta var moro

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-20 12:01:43 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen alle sammen, artig at det ryr på med nye medlemmer! :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-20 22:11:42 

Medlemmer
Vi begynner å bli noen Eikværinger her nå... snart har vi kanskje nådd kritisk masse for et lite treff? :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-30 13:48:59 

Medlemmer
Hei!

Jeg er en impulsiv 41-årig brikkebygger fra Jæren, med ekstra forkjærlighet for Technics og ting som virker. Eller som skal virke da... det er alltids lærerrikt å feilsøke!
Ofte setter jeg meg litt for store mål, men selv om jeg ikke alltid når helt fram, har jeg det veldig moro underveis. Som da jeg ville kombinere 42053 og 42030 til en frankenvolvo, og endte opp med å bruke hele helgen på å prøve å få til fjernstyrt kontroll av alt, inkludert pneumatikken og sving på graveren bak. Det gikk nesten! :) Mangler bare bittelitt innsikt og masse deler, men jeg skal nok få det til!
Jeg var en ivrig LEGObygger som barn også, og likte best romskip og sånt. Mitt favorittsett fra den gangen er nok 6929. Jeg var svært stolt da jeg fikk den! Dessverre har jeg ingen av den gamle LEGOen, men kanskje jeg finner på å skaffe de tilbake en dag.

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-30 14:03:23 

Medlemmer
Hei!

Jeg heter Anders, og er 26 år. Kommer fra Oslo, men er for tiden bosatt i Trondheim. Har holdt på med Lego siden barndommen, med en liten pause i noen år rundt videregående. I løpet av studiet har interessen kommet tilbake, og det er bra, for Lego er gøy! :D

Fokus ligger på tog og Technic for øyeblikket, med Arduino-automatisert tognettverk som langtidsplan (potensielt veldig lang :roll: ), meeeeen skal ikke se bort fra at et bylayout kommer med det!

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-01-30 20:23:37 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen! :D fler technic folk :)

Topp
Svar med sitat  
 Innleggets emne: Introduksjonstråd?
InnleggSkrevet: 2017-03-17 22:01:28 
Brukerens avatar

Hei! Lette etter en introduksjonstråd eller lignende på forumet, men fant ingenting sånn umiddelbart. Om den finnes gi meg gjerne link ;)

Mitt egentlige navn er Magnus og jeg er 27 år i skrivende stund. Jeg gravde frem legoen min fra barndommen for noen måneder siden og har blitt veldig gira på å bygge igjen. Har sett en del videoer på youtube om AFOL og Brikkelauget, og havnet til slutt her.

Jeg har sett mange forskjellige stiler, favorittstilen min er kanskje ganske tradisjonell, men foretrekker å bygge bygninger og kjøretøy som passer en legofigur. Altså lite med modeller som overgår størrelsen på en minifigur, om folk skjønner hva jeg mener. :P

Har vurdert som mange andre lego-entusiaster å bygge en lego-by, men leiligheten er litt for liten så jeg er nødt til å ha den i flere deler over flere steder i stua. Har ikke kommet så langt ennå siden jeg som sagt dro fram barndoms-legoen fra boden for noen måneder siden.

Gleder meg til å treffe flere likesinnede her. :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-03-17 22:08:52 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen :D

Topp
Svar med sitat  
InnleggSkrevet: 2017-03-17 22:55:18 
Brukerens avatar

Medlemmer
Velkommen hit!

Bilde

Topp
Svar med sitat  
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
 Svar på emnet  [ 330 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan opprette nye emner i dette forumet
Du kan skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: