F0NIX :
Min første tanke angående ett LEGO rom for utstilling er å huske å gjøre det modulært slik at det er enkelt å bygge det om i fremtiden.
Du kan jo også lage layouten i flere "etasjer" for eksempel benytte rommet som er under bordene (for jeg antar du vil ha hovedlayouten på bordhøyde?).
Er jo også mulig å bruke luftrommet over layouten til for eksempel å henge romskip/fly etc. Kan da være lurt å ha tenkt ut noen finurlige saker for å henge ting fra? Skinne i taket? Kroker? Antar layouten blir på taket over selve garasjen og da har du helt sikkert ikke full takhøyde. Men kan uansett være lurt å tenke på å utnytte så mye som mulig av det rommet du har tilgjengelig.
Belysning. Dette får man aldri nok av. Dagens LED-paneler ala disse fra
Elektroimportøren eller tilsvarende.
Send oss bilder når rommet begynner å ta form. Er alltid morsomt å se utviklingen på slike ting og få ideer til hva man selv kan gjøre.
Takk for tips. Det med å gjøre det modulært er noe jeg ikke har tenkt på må jeg innrømme, men ser at dette kan være lurt.
Når det gjelder bord så blir det etasjer ja, ser for meg eks undervannsdel under noe, repoer opp over hovedhøyde for feks ay disneyslottet skal stå på en høyde osv. Rommet blir avlangt så blir nok å plassbygge langs veggen.
Har allerede begynt å tenke på hva jeg skal kle rommet med, mtp å feste kroker etc i taket for fly. Har noen starwars greier som hadde tatt seg best ut hengende. Det med skinne var heller ikke en dum tanke. Takhøyden er 189 med skråtak, men har hevet garasjen noe slik at denne høyden er over 1,1m bredde før skråen.
Skal sjekke ut disse ledpanelene. Har egentlig tenkt spotter, først og fremst pga takhøyde.
Kan prøve å få opp et par bilder ila dagen, får iallefall en følelse av form og fasong på rommet nå. Innredning av loftet blir nok senhøst/vinterjobb, har håp om å være ferdig iallefall til jul. Kan oppdatere litt her underveis med bilder