Og her er resultatet:

Noen kommentarer er nok nødvendig:
- Dette var den absolutt verste delen. Den var jo nesten helt gul, og den ble som dere ser ikke helt hvit.
- Når jeg kom hjem i går hadde blandingen stått ute i sol i ca. 7 timer. Kona hadde rørt litt rundt underveis slik at forskjellige deler lå på toppen osv.
- Jeg lot delene ligge et par timer ekstra i miksturen. Når solen gikk ned tok jeg med delene inn og de aller fleste delene var nå knall hvite. Noen var fortsatt ikke helt hvite så disse satt jeg ut igjen i den samme miksturen (la til litt ekstra OxiClean og lot de stå ute i dag også. I dag har det vært en del sol, men ikke like mye som i går, så prosessen har nok gått litt tregere i dag enn den gjorde i går.
- Totalt var det kanskje ca. 200 deler. Noen var verre enn andre. De aller fleste har blitt skikkelig hvite og fine, men de som var verst har ikke blitt helt hvite. Dette er nok mest sannsynlig kun fordi de ikke har fått nok sol. Hadde det vært sterkere sol, eller om jeg hadde latt de stå lenger så hadde de nok blitt enda litt hvitere.
Er veldig fornøyd med resultatet, de hvite delene som var stort sett jevnt over en del gulnet har blitt skikkelig hvite og fine. Noen få deler funket det ikke på (ikke bra nok), men de bare bytter jeg ut.
Jeg hadde også deler med trykk på, disse ser like fine ut. Jeg hadde ikke deler med klistremerker, så det vet jeg ikke. (Jeg hadde en kloss med klistremerke, men turte ikke å prøve da klistremerket er dyrt og vanskelig å få tak i på nytt.)
Delene jeg tok inn i går kveld har ligget og tørke et døgn nå etter å ha blitt skylt grundig med vann. Slik jeg ser det har det ikke blitt noen annen forandring på de enn at de er hvite. De virker ikke mykere eller sprøere eller noe. De har fortsatt den gode "clutch"-evnen som andre klosser som er tilsvarende gamle har.
Alt i alt meget fornøyd, eneste minuset er at jeg fortsatt ikke har funnet noe billig hydrogenperoksid. Får jeg tak i noe billigere har jeg lyst til å prøve dette på fargede brikker også, spesielt gammel grå.