Vel, siden det ikke var så stor fart i dette forumet enda så får jeg starte litt forsiktig her

Ser ut til at de som er medlemer her til nå bygger mest "by-stil" (city) og lignende. Selv er jeg mest interesert i teknikk og tekniske innretninger. Forsøker jo derfor å lage disse i LEGO så godt jeg kan.
LEGO samlinga mi gir også intrykk av at det er Technic LEGO jeg samler mest på

Men nå holder jeg å gå nesten tom for ideer for hva jeg skal bygge.
Har en liten idé som jeg ville lufte litt her for å høre om dere hadde noen tips og triks til hvordan jeg kunne gjenomføre denne.
Det jeg hadde i tanken var ett 4 eller 6 hjulet kjøretøy med drift på flest mulig hjulsett, og kansje tilogmed styring i begge ender.
Så langt er det jo helt greit.
Vil jo selvsagt gjøre det litt mer avansert enn som så og slenger inn litt uavhengig fjæring. Dette er jo også en enkel sak å lage.
Men nå kommer en liten artig vri jeg har tenkt på:
Jeg vil at den skal kunne løfte på hjulene i enten den ene enden eller begge endene i tilfelle den kommer til en høy kant. På den måten vil den lettere kunne klatre over høye kanter.
Jeg har to stykk RCX'er og 2 lys-sensorer, 2 rotasjons sensorer og en mengde tuchsensorerog motorer i forskjellige størrelser tilgjengelig. Har også hjul i mange forskjellige størrelser, så matrialer å bygge av skulle ikke være begrensingen. Pnaumatikk har jeg også en god del av.
Noen som har noen glupe ideer?

Eller kansje dere allerede har sett en slik farkost i virkelig størrelse eller bilder av slike i full størrelse eller av LEGO?